zaterdag 14 januari 2023

Over C/2022 E3

Gisteren zag ik die kom-eet planeet C/2022 E3 en ik heb hem met het blote oog kunnen zien, ongeveer bij Marsje. Dat was dus op 13 Januari 2023 voor het archief. Dit zal haar laatste rondje zijn totdat Andomeda ons gaat opslokken en ook dit gaat iets minder zijn dan 50.000 jaar zoals is te berekenen. Dus hoe laat is het dan nu volgens de grotere klok? Tijd om naar Het Licht te gaan, niemand ontkomt er dan meer aan. Zo zal het geschieden zegt de Kosmos. Hieruit zullen ook weer nieuwe planeten ontstaan en we zullen er net als vroeger er weer allemaal bij zijn... 💃🕺
Vergeet niet: Alleen op Aarde wordt bier geschonken, dus geniet maar van de tijd ge op Aarde gegeven is..
 
Foto 1 is van Stellarium van 14 Januari:

 Foto 2 is van de dag ervoor en je kunt haar zien mét nevel, daar onder het midden ongeveer: (foto is erg groot, dat je apparatuur ervan zijn stof laat verbranden in het erchte geval🙃).. Daar komt 'ie als het geladen is:


De foto is met helderheid en contrast een beetje beter zichtbaar gemaakt, maar verder onbewerkt gebleven. Nu kun je zelf verder analyse doen. Met amateur techniek en eigen geknutsel, mag ik tot de conclusie komen dat ik toch blij ben met dit resultaat. Omdat ik het zelf gezien heb kan ik er ook zonder tools kleur aan geven. Mars is wat roder en die ding heeft een groene nevel. Download gerust deze foto, mijn beste van de sterren tot nu toe. Ik doe aan CC-naamsvermelding en verder niets.
Wie is dan onze vorige woonplaats op deze foto? (ik zie toch wat kleur en het is de helderste)